Kamperen op de boerderij in het zonnige zuiden van Slowakije

Campsite Lazy / Enjoy camping as it meant to be in sunny southern Slovakia. Just 15 pitches, open fires allowed and clean sanitairy facilities; camping at its best!

vrijdag 17 juni 2011

Ik vertrek

Gisteren is er een aflevering van het TV-programma 'Ik vertrek' over het starten van een eco-camping in Slowakije herhaald. Voor veel mensen is het een droom iets avontuurlijks te beginnen in het buitenland maar komt het er nooit van. 'Ik vertrek' speelt hier op in door mislukte emigraties breed uit te meten en de emigranten vaak als klunsen neer te zetten. De emigranten van het TV-programma van gisteravond 'Saskia en Ger' hebben het toch maar mooi geprobeerd. Ze zijn een bijzondere ervaring rijker die niemand ze ooit nog kan afnemen.

Tevens vraag ik mij dan af "wat is een eco-camping"? Staat dit voor primitief of voor verstandig omgaan met het milieu? Wij hebben onze eigen waterzuivering, gebruiken geen kunstmest of bestrijdingsmiddelen op ons kampeerveld maar we hebben wel gewone en zeer schone toiletten.


Zo eco is het dus wel, hier staan twee camping-gasten naar de kudde damherten te kijken die achter de camper op deze foto langsloopt (klik op de foto voor vergroting).


Meer mooie foto's zijn te zien op onze website: Camping Lazy